Sebenarnya, sebelum ini sya x pernah terlintas utk membuat sebuah blog.. Nmun demikian prtnyaan salah seorang sahabat sya bru2 ini telah mmbuka mnda sya.. " eh,, ko xnak buat blog ka?? aq tgOk ko pndai krg ayat,, ckap pn pndai.. " sya hnya tersenyum smbil berfikir nanti2la..  Sya menziarahi blog sahabat2 sya,, bnyak input berguna yg sya peroleh dan hati ini semakin tergerak utk mula mnulis blog, sekadar perkongsian utk smua..


 " Dan hendaklah ada di kalangan kamu satu puak yang menyeru ( berdakwah ) kepada kebajikan ( mengembangkan Islam ) dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah ( buruk dan keji ). Dan mereka yang bersifat demikian ialah orang-orang yang berjaya. "
 -Surah ali Imraan:104-

 " Dan tidaklah ada tanggungjawab sedikit pun atas orang-orang yang bertaqwa mengenai dosa orang-orang ( kafir yang mengejek-ejek ) itu, akan tetapi ( kewajipan orang-orang Islam ) ialah mengingatkan ( larangan Allah itu ) supaya mereka bertaqwa. "
 -Surah Al-An'aam:69-


NABI MUHAMMAD S.A.W bersabda,
      " Sampaikanlah daripada aku walaupun sepotong ayat "

"Menggunakan internet untuk menyampaikan maklumat Islam,menyampaikan suara Islam dan memperlihatkan Islam merupakan satu jihad utama"
-Petikan Daripada Kitab Fikhul Jihad Karangan Prof.Dr.Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi-


Alhamdulillah Allah masih memberi sya kesempatan utk menjadi hambaNya dan melaksanakn tanggungjawab sya sbgi khalifatullah, 'abidullah,dan da'ie ilallah.. Maka,, hasillah blog ini utk menceritakan pemusafiran sya di muka bumi ini, yg baik kta jdikn tauladan, yg buruk kta jdikan sempadan insyaALLAH.. =)




p/s : Sya msih bru dlm penulisan blog ini.. segala pendapat, pandangan dan tunjuk ajar amat dihargai... Sgala yg baik itu dtg drpd ALLAH dn yg buruk itu dtg dri kelemahan sya sndri.. (",)









Share/Save/Bookmark